vrijdag 24 mei 2013

2 bullylandjes

Het is al weer een poosje geleden dat ik iets heb gepost (een maand alweer : o), maar ik heb niet een hele maand stil gezeten. Afgelopen pinksterweekend ben ik naar opwekking geweest (kamperen), dat was echt gaaf! maar nu moet ik weer een jaar wachten voor ik er weer heen mag ... snif ...

It's been a while since I posted something (last post was a month ago : o), but I haven't been doing nothing. Last Whitsun-weekend I went to opwekking (could be translated to 'revival', it's a Dutch festival) I went camping there. It was really awesome! unforutenately I have to wait a whole year until I can go there again 

Maar goed, op het gebied van modelpaarden ben ik bezig geweest met twee bullyland paardjes. Ten eerste natuurlijk de Oldenburger. Hij is helemaal geprept/primerd en dus klaar om beschilderd te worden. 

Anyway, to go back to the modelhorse hobby; I've been working on two bullyland horses. Firstly the Oldenburg horse of course. He's prepped/primered and ready to be painted.





 I like this angle the most :)
Ik weet nog niet precies hoe ik hem ga schilderen. Ik zat te denken aan een bay/dark bay maar chestnut is ook een mogelijkheid.

I'm not completely sure what colour I should give him. I was thinking about a bay or dark bay, but chestnut might be nice too.

# option 1
Not my picture, source: www.towerlanefarm.net


# option 2 
images_upload/1279402653.jpg
Also not my picture, source:www.equinesonline.ca



# option 3
Again not my picture, source: www.horsesforever.proboards.com
Hieronder kan je stemmen op je favoriet :)

Bellow you can vote for your favourite :)


Which colour?
  
  pollcode.com  

Het andere  bullyland paardje is bijna af, alleen nog de puntjes op i en dan is hij klaar. Hij is niet zo groot (iets kleiner dan breyer sm) en voor de mensen die het model niet kennen komt hier eerst een "before" foto.

The other bullyland horse is almost finished, he only needs the finishing toutch. He's not a very large horse (just a bit smaller than breyer sm). I added a "before" picture for the people who don't know the mould:

En dan nu mijn versie in roan:

And here's my roan version:




details



Dit wordt waarschijnlijk het eerste model ooit dat ik ga verkopen...

This is probably the first model ever I'm going to sell...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten