maandag 19 augustus 2013

Puss in Oils

Vandaag heb ik het dan eindelijk geprobeerd... repainten met olieverf! De eerste laag viel wat tegen maar naar mate de lagen vorderde begon ik het steeds leuker te vinden. En ik kan nu begrijpen wat andere kunstenaars zo waarderen aan olie verf. Het slachtoffer was geen schleich... Dat was wel het eerste plan, maar de olieverf die ik nog in huis had, was waarschijnlijk hier gekomen omdat het was verward met aquarel of acryl verf. Wat betekent dat het uit de tijd stamt,  dat ik nog niet zo veel wist over verf soorten. Zodra het doosje (bijna ongebruikt) open was, waren er op verschillende doppen bruine plekken te zien; olie die uit de verf was 'gekropen'. Dat durfde ik mijn schleich veulentje toch maar niet aan te doen. Vandaar dat dit poesje het slachtoffer is geworden.

Tot nu toe ziet het eruit alsnog het goed gaat en ik hoop dat het er lang zo uit blijft zien. Als hij droger is, zullen de details eraan toegevoegd worden, maar voor nu zal hij even op de vensterbank moeten blijven drogen. 
*zoekt op internet hoelang het duurt voordat de verf droog is* Ai, dat word dus 1 tot 2 weken wachten...

Today, I finally tried it... painting a model in oils! While painting the first layer of paint, I was a bit disappointed. But when I added more and more layer it started to get better and better. I can see now why artist love to paint their horses with oils. The victim wasn't a schleich... I intended to try it on a schleich, but the oil paint I had at home, probably happened to be here because it was mistaken for acrylics. Which means it's still from the day I didn't know much about different types of paint. As soon as I opened the paint box (barely used), the covers of most of the tubes where covered with a layer of brown sticky 'stuff'; oil that had 'sneaked' out of the paint. I really didn't dare to put that on my schleich foal, that's why this kitty has become the victim.

Up to now it seems like everything is going all right, and I hope it will stay this way for a long time. When he is a bit drier, I'll add more details, but for now he'll stay on the windowsill drying. 
*searches the web to find out how long it will take for the oils to dry* Ouch, I'll have to wait another week... or two....


Misschien is het je ook opgevallen dat de pagina's veranderd zijn. Er staat  nu een link bij voor mijn studio website. Met een soort archief voor de customs die ik tot nu toe heb gemaakt.

Maybe you've noticed that the pages have changed. Now there's a link to my studio website. All my (finished) customs will be displayed there, so I'll have a portfolio of my customs.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten